گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

پژوهشگران عضو گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف، اینجا از فکرها و دل نوشته هایشان راجع به فعالیت ها و هدف های گروه می گویند. مطالب منعکس شده در این وبلاگ، به هیچ وجه منعکس کننده دیدگاه رسمی گروه نیست و بیان کننده نظرات شخصی نویسندگان است.
برای ارتباط با ما به این آدرس ایمیل بزنید:
socialristip@gmail.com

کانال تلگرام کسب و کار اجتماعی

سامانه آموزشی سرو

خبرنامه کارآفرینی اجتماعی حرکت

خبرنامه حرکت یک

شماره های پیشین

به فهرست دریافت کنندگان خبرنامه کارآفرینی اجتماعی «حرکت» بپیوندید.

عضویت در خبرنامه

هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های توسعه محلی در ایران، با موضوع فرایند احیای زنجیرۀ تولید مشارکتی با رویکرد حفاظت از تنوع‌زیستی و ذخایر ژنتیکی و ارقام مقاوم بوم‌سازگار در محل پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف در هفدهم آذرماه سال 1395 برگزار شد.

در این نشست احمد طاهری، رئیس هیئت‌مدیره انجمن کشاورزان زیست‌بوم سازگار ایران، با تأکید بر اینکه بذرهای اصلاح شده و وارداتی نیاز آبی بالایی دارند، از طراحی مدلی مبتنی بر شرایط محیطی ایران با استفاده از ارقام بومی و با تکیه بر حفاظت از منابع آب خبر داد. ایشان در این نشست که با حضور جمعی از فعالین محیط­زیست و علاقه­مندان به این حوزه همراه بود اظهار داشتند که علی‌رغم سروصدا، بوق و کرنا و وامصیبت‌های امنیت غذائی کشاورزی رایج، بیش از هفتاد درصد غذای جهان توسط کشاورزان خرده‌پا تولید می‌شود. ایشان همچنین افزودند از آنجا که تمرکز کشاورزی صنعتی و رایج بر افزایش عملکرد در واحد سطح است، پرداختن به مدیریت جامع و موارد دیگر، تحت‌الشعاع قرار گرفته است و همچنین پرت و دورریز ضایعات و محصولات کشاورزی و غذایی در سطح دنیا بسیار بیش از حد معمول شده است.



رئیس هیئت‌مدیره انجمن کشاورزان زیست‌بوم سازگار ایران بیان داشتند که به دلیل رشد فزاینده جمعیت جهان تا سال 2030، نیاز به غذا 50 درصد (نسبت به میزان فعلی) افزایش می‌یابد که برای پاسخگویی به این درخواست، نیازمند دستیابی به ارقام جدید با کمیت و کیفیت بالاتر هستیم که لازمه آن اصلاح نباتات در جهت خلق ارقام جدید متنوع گیاهی خواهد بود. طاهری پس از بیان اهمیت‌ها و خطرات منابع ژنتیکی ایران، به مدل توسعه‌ای «گروه تولیدی کشاورز نانوا»، نیز اشاره داشتند که با هدف احیای چرخه ارزشمند کشاورز و نانوا بگونه­ای که نان سالم و ارگانیک بدست مشتری برسد و کشاورزان نیز مزد واقعی زحمت خود را دریافت کنند، ایجاد شده است. ایشان در خصوص این مدل اظهار داشتند که شکل‌گیری گروه بر اساس ضرورت‌های حفاظت از منابع آب، تنوع‌زیستی، ذخایر ژنتیکی، محیط‌زیست و اکوسیستم، کاهش آلاینده‌های محیطی (شیمیائی، صنعتی، ژنتیکی) بویژه در محیط‌زیست و کشت‌بوم اطراف بنا گردیده است.


برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نشست می‌­توانید  اینجا  (گزارش سایت خبرگزاری ایانا) را کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی