گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

پژوهشگران عضو گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف، اینجا از فکرها و دل نوشته هایشان راجع به فعالیت ها و هدف های گروه می گویند. مطالب منعکس شده در این وبلاگ، به هیچ وجه منعکس کننده دیدگاه رسمی گروه نیست و بیان کننده نظرات شخصی نویسندگان است.
برای ارتباط با ما به این آدرس ایمیل بزنید:
socialristip@gmail.com

کانال تلگرام کسب و کار اجتماعی

سامانه آموزشی سرو

خبرنامه کارآفرینی اجتماعی حرکت

خبرنامه حرکت یک

شماره های پیشین

به فهرست دریافت کنندگان خبرنامه کارآفرینی اجتماعی «حرکت» بپیوندید.

عضویت در خبرنامه

بسم الله الرحمن الرحیم

پنج شنبه هفته قبل مورخ 17 دی، سمیناری آموزشی در مورد کارآفرینی اجتماعی و کسب و کار اجتماعی با حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و به میزبانی گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعیِ پژوهشکده سیاست گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف در محل پژوهشکده سیاست گذاری برگزار شد.

شرکت کنندگان در سمینار آموزشی شامل اعضای برخی سازمان های مردم نهاد، دانشجویان و تعدادی از صاحبان کسب و کارها بودند.

این سمینار آموزشی به مدت زمان تقریبی چهار ساعت به صورت مشارکتی توسط آقایان طهماسبی، عنبرستانی و طبیب زاده در پنج بخش زیر برگزار شد:

1.       ارائه یک نمونه داخلی و یک نمونه بین المللی از کسب و کارهای اجتماعی :در این بخش از برنامه کلیاتی در مورد  دو کسب و کار اجتماعی، گرامین دنن و تعاونی نوید نور ارائه شد.

2.       مفاهیم نظری کارآفرینی اجتماعی، بنگاه اجتماعی و کسب و کار اجتماعی: در این بخش از سمینار، مفاهیم نظری کارآفرینی اجتماعی، بنگاه اجتماعی، کسب و کار اجتماعی، اصول کسب و کار اجتماعی، تفاوت کسب و کار اجتماعی با سازمان های خیریه و سازمان های تجاری و ... ارائه شد.

3.       ارائه تفصیلی بانک قرض الحسنه رسالت و گرامین دنن: در این بخش از برنامه کسب و کارهای اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت و گرامین دنن با جزئیات ارائه شد.

4.       ارائه چندین نمونه از کارآفرینی اجتماعی و بنگاه اجتماعی در ایران و دیگر کشورهای جهان: در این بخش 19 نمونه ایرانی و خارجی از کارآفرینی اجتماعی و بنگاه اجتماعی ارائه شد.

5.       جمع بندی مطالب ارائه شده و ارائه چند نکته در مورد کارآفرینی اجتماعی و کسب و کار اجتماعی: حسن ختام سمینار آموزشی، جمع بندی و ارائه نکاتی در مورد کارآفرینی اجتماعی و کسب و کار اجتماعی و تصورات اشتباه در مورد فعالیت و بنگاه اجتماعی بود.

در پایان کتاب کسب و کار اجتماعی نوشته محمد یونس برنده جایزه صلح نوبل (محمد یونس مفهوم کسب و کار اجتماعی را معرفی کرده است) که توسط دوستان خوب ما آقایان حسین عنبرستانی و سید وحید رضوی در گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی ترجمه شده است؛ معرفی شد. توضیحات بیشتر در مورد این کتاب را می توانید در این لینک مشاهده نمایید.

خوشبختانه استقبال از این سمینار آموزشی بسیار خوب بود بعلاوه بازخوردهایی که از شرکت کنندگان محترم دریافت کردیم بسیار خوب بود که ما را برای ادامه این برنامه ها بیش از پیش ترغیب می کند.

  • رضا طبیب زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی