گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

پژوهشگران عضو گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف، اینجا از فکرها و دل نوشته هایشان راجع به فعالیت ها و هدف های گروه می گویند. مطالب منعکس شده در این وبلاگ، به هیچ وجه منعکس کننده دیدگاه رسمی گروه نیست و بیان کننده نظرات شخصی نویسندگان است.
برای ارتباط با ما به این آدرس ایمیل بزنید:
socialristip@gmail.com

کانال تلگرام کسب و کار اجتماعی

سامانه آموزشی سرو

خبرنامه کارآفرینی اجتماعی حرکت

خبرنامه حرکت یک

شماره های پیشین

به فهرست دریافت کنندگان خبرنامه کارآفرینی اجتماعی «حرکت» بپیوندید.

عضویت در خبرنامه

گردهمایی برای حفاظت از سلامت در صنایع غذایی

سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۳۶ ب.ظ

نخستین همایش مسئولیت اجتماعی صنایع غذایی در حوزه سلامت، 24 تا 26 بهمن سال جاری در سالن حجاب برگزار می شود. پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف به عنوان عضوی از شورای سیاست گذاری این رویداد در کنار سایر همراهان و نمایندگان بخش خصوصی، دستگاه های نظارتی- سیاست گذار و سازمانهای مردم نهاد حضور پیدا کرده است.

مسئله سلامت در محصولات غذایی، یکی از چالش های جدی حوزه مسئولیت اجتماعی است و ضرورت همگرایی و تشکیل اجتماعات این چنینی جهت ارتقای شاخص های عملکردی در این حوزه، بسیار احساس می شود.

جهت اطلاع بیشتر از این رویداد و برنامه های جنبی آن شامل سخنرانی ها و پنل ها و شرایط حضور می توانید به وبسایت آن مراجعه کنید:

www.csrfh.ir

از پژوهشکده سیاست گذاری، آقای دکتر علی ملکی پیامی به شرح زیر برای همایش ارسال نمودند و همچنین آقای هامون طهماسبی ضمن حضور در شورای سیاست گذاری این همایش، در پنل های روز دوم کنفرانس حضور خواهند داشت:

"

نخستین همایش مسئولیت اجتماعی صنایع غذایی در حوزه سلامت، فرصتی مناسب است که دوباره به موضوع مهم و غیرقابل چشم پوشی رابطه بنگاه های اقتصادی و جامعه نگریسته شود و به ویژه متمرکز بر یکی از ابعاد مهم آن، یعنی موضوع «سلامت» شد.

بدون شک در زمانه ای که زندگی می کنیم بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم که فضای کسب و کار کشور را به سمت فضایی اخلاقی و مسئولانه سوق دهیم که در آن توجه به پیامدهای فعالیت های اقتصادی بنگاه ها بر جوامع انسانی  نه به عنوان یک موضوع تشریفاتی و جانبی، بلکه به عنوان یک اصل محوری در مدل کسب و کار نگریسته شود. در همین راستا، لازم است که به نقش سیاست گذاری مناسب جهت سوق دادن فضای کسب و کار در حوزه صنایع غذایی به سمت رعایت هرچه بیشتر مسئولیت های اجتماعی در بخش سلامت محصولات، توجه کافی صورت بگیرد.

پژوهشکده سیاست گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف مفتخر است که به عنوان حامی علمی این رویداد، بتواند در کنار همت بلند سایر برگزارکنندگان، در فراهم کردن پشتوانه نظری و دانشی این رویداد مبارک، مشارکت داشته باشد.

روشنایی زندگی فرزندان مان و سربلندی فردای سرزمین مان در گرو قدم هایی است که تک تک ما امروز بر می داریم. قدم هایی که همه ما در هر جا که هستیم، چه در دولت چه در بخش خصوصی و چه به عنوان یک شهروند عادی، بایستی «مسئولانه» بر داریم. امید است که این همایش بتواند سنگ بنایی باشد که در سالهای بعد بتواند به ارتقای شاخص های مسئولیت اجتماعی در فضای اقتصادی کشور، یاری برساند.

علی ملکی-قائم مقام پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف

"


  • هامون طهماسبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی