گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

پژوهشگران عضو گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف، اینجا از فکرها و دل نوشته هایشان راجع به فعالیت ها و هدف های گروه می گویند. مطالب منعکس شده در این وبلاگ، به هیچ وجه منعکس کننده دیدگاه رسمی گروه نیست و بیان کننده نظرات شخصی نویسندگان است.
برای ارتباط با ما به این آدرس ایمیل بزنید:
socialristip@gmail.com

کانال تلگرام کسب و کار اجتماعی

سامانه آموزشی سرو

خبرنامه کارآفرینی اجتماعی حرکت

خبرنامه حرکت یک

شماره های پیشین

به فهرست دریافت کنندگان خبرنامه کارآفرینی اجتماعی «حرکت» بپیوندید.

عضویت در خبرنامه

فراخوان جذب همکار جدید-بهمن 94

جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۰۰ ب.ظ

با توجه به ورود پروژه های جدید به پژوهشکده و نیازی که به جذب افراد توانمند برای همکاری در این پروژه ها و نیز برنامه های آینده گروه داریم، تصمیم گرفتیم که فراخوان جدیدی برای جذب همکار جدید منتشر کنیم.

شاید مهمترین تفاوتی که بین گروه ما و گروه های پژوهشی معمول بتوان برشمرد این است که ما یک گروه «پژوهشی-توسعه ای» هستیم. بدین معنی که تنها در فاز پژوهش باقی نمی مانیم و به طور مستقیم یا غیرمستقیم سعی می کنیم پژوهش را به اجرا و تاثیرگذاری مرتبط کنیم. لذا به واسطه درگیر بودن ما با طیف وسیعی از پروژه ها و نیز همکاری با طیق وسیعی از سازمان های دولتی و غیردولتی، ممکن است برخی از همکاران ما در عین حفظ وابستگی، در ادامه کارشان تمام یا بخشی از وقت شان را در پروژه ها یا موقعیت های عملیاتی در نهادهای همکار سپری کنند.

اما برای فراخوان جدیدی که در بهمن 94 منتشر می کنیم، تصمیم گرفتیم که شرایطی را جهت جذب رزومه ها ذکر کنیم تا مطمئن تر باشیم که افراد داوطلب با آگاهی برای ما رزومه ارسال کرده اند. این تصمیم به واسطه تجربه فراخوان قبلی ما به دست آمد که در آن با دریافت بیش از 250 رزومه روبرو شدیم که فرآیند بررسی و تشخیص نفرات مناسب را برایمان بسیار دشوار  و زمان بر نمود.

لطفا قبل از ارسال رزومه، ادامه متن و به ویژه 9 بند انتهایی را بخوانید و مطمئن شوید که طبق ضوابط خواسته شده، اقدام کرده اید.

این متن را به دست هرکس که فکر می کنید برای همکاری با گروه مناسب باشد، برسانید.


متن فراخوان

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی در پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف، به دنبال جذب افراد کوشا، خلاق، دغدغه مند، و توانمند در سمت کارشناسی و ترجیحا به شکل تمام وقت در فضایی جوان، پویا و رو به رشد است.

موضوع فعالیت و تمرکز این افراد در پژوهشکده، بر ترکیبی از کارهای پژوهشی و اجرایی در حوزه ­های مختلف فعالیت های اجتماعی است (نظیر کارآفرینی اجتماعی، توسعه مناطق محروم و حاشیه ای، توانمندسازی جوانان مستعد این مناطق، توسعه پایدار، پیشرفت مبتنی بر مدل های بومی، بنگاه ها و کسب و کارهای اجتماعی، ارزیابی و مدیریت پیامدهای اجتماعی طرح های توسعه، مسئولیت اجتماعی سازمانها، فقرزدایی).

سوابق تحصیلی در رشته­ های مدیریت، مهندسی صنایع، و علوم اجتماعی در اولویت جذب هستند؛ ولی منحصر به این رشته ها نیست. 

متقاضیان بایستی متولد فروردین 1360 به بعد باشند.


**نکات مهم قبل از ارسال رزومه:

1-متقاضیان لازم است که حتما رزومه خود را در قالب فایل pdf و به نشانی socialristip@gmail.com ارسال کنند.

2-فایلهای ارسالی الزاما باید به شکل لاتین و بر اساس نام و نام خانوادگی فرد نامگذاری شده باشد(مثال: Akbar-Amiri.pdf)

3-عنوان ایمیلهای ارسال باید عبارت "رزومه" باشد.

4-متقاضیان بایستی به همراه رزومه خود، یک فایل word نیز با نامگذاری شبیه بند 2 ارسال کنند(مثال: Akbar-Amiri.docx) که در آن در انشا یا یادداشتی 350 تا 600 کلمه ای توضیح دهند که «چرا برای این فراخوان، رزومه ارسال کرده اند و چرا خود را مناسب برای پیوستن به این گروه می دانند».

5-ایمیلهایی که موارد 1 تا 4 را رعایت نکرده باشند، از فهرست بررسی حذف خواهند شد.

6-توجه کنید که این فراخوان مربوط به بهمن94 است و مهلت ارسال رزومه تا پایان 30 بهمن 94 است. بررسی رزومه ها از ابتدای شروع فراخوان و به طور پیوسته و بعد از دریافت انجام خواهد شد و در صورت گزینش برای مرحله بعدی(مصاحبه حضوری)، به شما حتما اطلاع داده می شود.

7-فرآیند جذب در گروه، معیارهای مشخص و نظام مندی دارد و تنها افرادی به مرحله بعد راه پیدا خواهند کرد که در چارچوب نیازمندیها و معیارهای گروه بگنجند. لذا از تماس با این پژوهشکده برای پیگیری نتایج بررسی رزومه خود خودداری کنید و اگر سوالی داشتید از طریق ایمیل ذکر شده، مطرح نمایید.

8-ما تنها به دنبال سوابق کاری و حرفه ای نیستیم؛ لذا اگر تجربه فعالیت در سازمان های مردم نهاد، غیرانتفاعی، خیریه، هیئت های مذهبی، گروه های دانشجویی و غیره دارید، حتما در رزومه خود ذکر کنید.

9-برای آشنایی بیشتر با حال و هوای گروه، می توانید از وبلاگ تازه تاسیس ما به نشانی socialristip.blog.ir بازدید کنید.


نکته تکمیلی: متن فایلهای رزومه و word، نیازی نیست انگلیسی باشد و ترجیح ما اتفاقا بر فارسی بودن متن آنهاست. تاکید، فقط بر لاتین بودن عنوان فایلهاست.

  • هامون طهماسبی

نظرات (۷)

  • کریم ماهوتچی
  • با سلام و تحسین تلاش شما عزیزان توسط یکی از دوستان با وبلاگتان آشنا شدم .موفقیتان را آرزومندم
    پاسخ:
    با سلام و احترام
    از لطف شما سپاسگزاریم. امیدوارم با پیگیری شما و دریافت نظرات و پیشنهادات شما در جهت بهبود گام برداریم.
    سلام آیا فایل ورد هم باید لاتین باشد؟؟؟
    پاسخ:
    با سلام و احترام

    نام گذاری فایل های پی دی اف و ورد باید لاتین باشد.
    ولی محتوای آنها، نیازی نیست لاتین باشد و ترجیح ما به فارسی است.
    سلام به همه ی عزیزان 
    دو سوال !
    سوال اول: نویسنده های گرانقدر وبلاگ آقا ! تو عکسا همه آقا !! پس کجان جماعت نسوان ؟!؟!
    نکنه جایی برای ما نیست ؟!؟!؟!:-(((((
    سوال دوم: اگه خانم ها هم مخاطب فراخوان باشند می شه مثلا من تو فایل wordبگم از کی می تونم جدی همکاری کنم ؟! یا اگه صادقانه بگم رد می شم ؟!؟:///

    پاسخ:
    سلام
    نکته ای که لازم به ذکر است این است که نویسندگان این وبلاگ، همه ی اعضای گروه نیستند. لذا آقا یا خانم باشند، منعکس کننده کل فضای ما نیستند.
    اما از جهت حضور خانم ها در پژوهشکده، در پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف، خانم ها نیز فراخور توانمندی شان در طرح های پژوهشی یا اجرایی مختلف حضور دارند و شاید جالب باشد بدانید مدیر داخلی کل مجموعه، خانم هستند.
    برای فراخوان داده شده هم، «خانم ها» و «آقایانی» که با نیازمندی های ما  و موقعیت های هدف همخوانی داشته باشند، قابلیت جذب در گروه را دارند.
    همچنین در مورد سوال دوم، حتما اصل را بر صداقت بگذارید. کار اجتماعی بدون صداقت، معنا ندارد.ضمن اینکه با توجه به پیوسته بودن جریان شروع و پایان پروژه های جدید در گروه، اگر در مقطع فعلی، شرایط همکاری با شما نباشد، در صورت وجود سازگاری معیارها، ان شا الله در زمانی مناسب در آینده این فرصت فراهم خواهد شد. 
    دغدغه ها و افکارتون واقعا زیبا و ارزشمند هستن....ای کاش من هم میتونستم عضوی از گروهتون باشم....
    پاسخ:
    سلام خدمت شما دوست عزیز

    از لطف شما بسیار سپاسگزاریم. 
  • هامون طهماسبی
  • خطاب به آقا حامد:
    برای ما رزومه بفرستید...شاید قسمت شد و دوست و همکار شدیم:)
    لطف دارید آقا هامون؛ راستش رشته ی تحصیلیم کاملا متفاوت هست با فعالیت های شما و علاوه بر اون شرایط زندگیم به گونه ای هست که قسمت نیست.... ولی انشالله که یه روزی این فرصت نصیبم بشه :)

    پاسخ:
    ان شا الله که هر جا هستید سربلند و پر امید باشید.
    با ما در ارتباط باشید:)
  • محسن صادقی پور
  • با سلام و ادب خواستم خدمتتان عرض نمایم بنده متوالد 46 هستم و بسیار علاقه مند به کارهای اجتماعی و عام المنفعه هستم و هم اکنون مدیر عامل موسسه خیریه در کرمانشاه هستم . ظاهرا بدلیل شرایط سنی که کذاشته اید نمیتوانم با شما همکاری کنم . لطفا راهنمایی فرمایید . باتشکر
    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب
    این شرایط سنی برای همکارانی است که قرار است برای پروژه های فعلی به صورت تمام وقت با ایشان و نیز به صورت مستقر در پژوهشکده همکاری داشته باشیم
    با این حال، ما از اینکه در شبکه همکاران بیرونی خود بتوانیم از ارتباط با عزیزان دغدغه مند و توانمند چه به صورت دوستانه، چه به صورت کاری بهره مند شویم، استقبال می کنیم.
    لطفا برای ما شرحی از سوابق خود و زمینه هایی که مایل به همکاری هستید بفرمایید. و نیز به این اشاره کنید که کرمانشاه تشریف دارید یا تهران.

    سلامت باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی