گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

پژوهشگران عضو گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف، اینجا از فکرها و دل نوشته هایشان راجع به فعالیت ها و هدف های گروه می گویند. مطالب منعکس شده در این وبلاگ، به هیچ وجه منعکس کننده دیدگاه رسمی گروه نیست و بیان کننده نظرات شخصی نویسندگان است.
برای ارتباط با ما به این آدرس ایمیل بزنید:
socialristip@gmail.com

کانال تلگرام کسب و کار اجتماعی

سامانه آموزشی سرو

خبرنامه کارآفرینی اجتماعی حرکت

خبرنامه حرکت یک

شماره های پیشین

به فهرست دریافت کنندگان خبرنامه کارآفرینی اجتماعی «حرکت» بپیوندید.

عضویت در خبرنامه

تدوین برنامه توسعه پایدار گلباف

سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۵۰ ب.ظ

پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف به عنوان مشاور علمی-فرهنگی در حال یاری رساندن به ستاد معین اقتصاد مقاومتی گلباف است. در همین راستا، تدوین برنامه توسعه پایدار منطقه ای گلباف در دستور کار این نهاد قرار گرفته است. هدف اصلی تدوین این برنامه، فراهم آوردن مبنایی برای تصمیم گیری ها و مداخلات اساسی معین اقتصاد مقاومتی گلباف و سایر ذی نفعان محلی است. در واقع این برنامه، می تواند به مثابه یک راهنما، اولویت های توسعه پایدار گلباف و نیز محورهای اقتصاد مقاومتی در منطقه را مشخص نماید. همچنین بستر اطلاعاتی لازم برای اقدامات آیندگان درباره توسعه پایدار گلباف را نیز فراهم نماید.

پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف که سابقا دارای تجارب ارزنده ای در مطالعه و نیز اجرای برنامه های مرتبط با توسعه منطقه‌ای است، مدل‌های مختلف داخلی و خارجی مرتبط با توسعه منطقه ای را مورد بررسی قرار داده است تا بتواند از این تجارب برای تدوین برنامه های توسعه منطقه ای مبتنی بر نگاه توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی در مناطق هدف از جمله گلباف، بهره بگیرد.

مدلی را که پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف برای تدوین برنامه توسعه پایدار گلباف استفاده می­کند، به شکلی بسیار ساده شده (و بدون در نظر گرفتن اقدامات اجرایی) گام های زیر را در بر می گیرد:

 

* اقدامات انجام شده در جهت تدوین برنامه توسعه پایدار

تدوین برنامه توسعه پایدار گلباف، هم اکنون در فاز شناخت قرار دارد و پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف به عنوان کارگروه علمی-فرهنگی اقداماتی را به شرح زیر در این فاز انجام داده است:

·         برقراری ارتباط با ادارات، سازمان­ها و نهادهای ذی ربط

·         مشاهدات میدانی از ظرفیت ها و چالش های شهر گلباف و نیز روستاهای منطقه

·         بررسی اسناد بالادستی و مطالعات قبلی نظیر طرح-جامع تفصیلی شهر گلباف

·         گفت و گو با کارآفرینان، فعالین اجتماعی-اقتصادی، نخبگان محلی و ...

·         برنامه ریزی برگزاری نشست های چند ذی نفعی در ادامه مسیر

 

باور محوری ما در پژوهشکده این است که برای تدوین برنامه توسعه پایدار منطقه ای، نیازمند ابدعات و نوآوری ها و الگوسازی های بومی هستیم. لذا در تجاربی از جنس گلباف، سعی مان این است که علاوه بر بهره گیری از تجارب جهانی به ساخت نمونه های موفق و آزموندن مسیرهای جدید و ابتکاری نیز دست بزنیم تا بتوانیم به شکلی عمل گرایانه تر به اهداف تعیین شده برای تدوین برنامه توسعه پایدار منطقه ای دست پیدا کنیم.

امید است که در آینده نه چندان دور و با به سرانجام رسیدن تدوین این برنامه، بتوانیم دستاوردها و یافته های مهم آن را با شما به اشتراک بگذاریم. 

.

  • هامون طهماسبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی