گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

پژوهشگران عضو گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف، اینجا از فکرها و دل نوشته هایشان راجع به فعالیت ها و هدف های گروه می گویند. مطالب منعکس شده در این وبلاگ، به هیچ وجه منعکس کننده دیدگاه رسمی گروه نیست و بیان کننده نظرات شخصی نویسندگان است.
برای ارتباط با ما به این آدرس ایمیل بزنید:
socialristip@gmail.com

کانال تلگرام کسب و کار اجتماعی

سامانه آموزشی سرو

خبرنامه کارآفرینی اجتماعی حرکت

خبرنامه حرکت یک

شماره های پیشین

به فهرست دریافت کنندگان خبرنامه کارآفرینی اجتماعی «حرکت» بپیوندید.

عضویت در خبرنامه

دیوار گرسنگی برگرفته از دیوار مهربانی

شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ق.ظ

به نام خدا

مدتی است که یک اقدام نوآورانه اجتماعی در کشور به نام " دیوار مهربانی " در حال گسترش است. استقبال هم وطنان در جای جای ایران از این اقدام اجتماعی نوآورانه به اندازه گسترده بوده است که توجه بسیاری از رسانه های بزرگ بین المللی را به خود جلب کرده است. گزارش های زیادی در مورد این اقدام در اینترنت منتشر شده است؛ کافیست عبارت " دیوار مهربانی " را جست و جو کنید تا صدها تصویر از این اقدام نوع دوستانه در شهرهای مختلف ایران را مشاهده نمایید. برخی اخبار از آغاز این اقدام در مشهد خبر داده است، خیلی مهم نیست این اقدام زیبا از کجا آغاز شده است آنچه اهمیت دارد استقبال مردم کشورمان از این ایده نوآورانه برای کمک به نیازمندان است.

عبارتی ساده که بر اکثر این دیوارها نقش بسته است " نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار " افراد را ترغیب می کند لوازمی که قابل استفاده هستند ولی به آن نیاز ندارند را برای استفاده افراد نیازمند به آویزهای این دیوارها، آویزان کنند.

معمولا مردم لباس هایی را که نیاز ندارند آویزان می کنند تا نیازمندان فصل سرد سال را با سختی کمتری پشت سر گذارند. هر چند این اقدام بسیار زیبا و تحسین برانگیز است ولی هم وطنان عزیز ما باید در اهدا کردن وسایلی که به آنها نیاز ندارند ملاحظاتی را رعایت فرمایند.

نوآوری اجتماعی برای آنکه منشا تغییرات اجتماعی بزرگ شود لازم نیست ایده ای خارق العاده داشته باشد بلکه بسیاری از اقدامات نوآوانه اجتماعی در دنیا با یک ایده بسیار ساده آغاز شدند و موجی بزرگ از تغییرات اجتماعی ایجاد کردند.

پژوهشکده سیاست گذاری نیز از موج این اقدام بی نصیب نبود؛ یکی از همکاران ما دیواری به نام " دیوار گرسنگی " ایجاد کرد و با آویزان کردن تعدادی کیوی روی دیوار نوشت " نمیخوری بذار، می خوری بردار " 

  • رضا طبیب زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی