گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

زیر مجموعه پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف

گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی

پژوهشگران عضو گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف، اینجا از فکرها و دل نوشته هایشان راجع به فعالیت ها و هدف های گروه می گویند. مطالب منعکس شده در این وبلاگ، به هیچ وجه منعکس کننده دیدگاه رسمی گروه نیست و بیان کننده نظرات شخصی نویسندگان است.
برای ارتباط با ما به این آدرس ایمیل بزنید:
socialristip@gmail.com

کانال تلگرام کسب و کار اجتماعی

سامانه آموزشی سرو

خبرنامه کارآفرینی اجتماعی حرکت

خبرنامه حرکت یک

شماره های پیشین

به فهرست دریافت کنندگان خبرنامه کارآفرینی اجتماعی «حرکت» بپیوندید.

عضویت در خبرنامه

درخت انگور زندگی بخش

يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۰۹ ب.ظ

راه دسترسی به پژوهشکده، راهروی درازی دارد که در مجاورت دانشکده انرژی قرار دارد. یکی دو سال پیش، درخت انگوری که نمی دانم توسط چه کسی در باغچه متروکه دانشکده انرژی کاشته شده بود، قد کشید و شاخ و برگ هایش از نرده های راهرو بالا رفتند و بعد آدم خوش ذوقی با نخ شیرینی، مسیرهایی برای هدایت شاخه های روینده و پیشرونده ی درخت انگور ایجاد کرد که کم کم سایه بان و سقفی زیبا برای بخشی از راهرو درست کرد. سایه بانی که در زمستان گذشته تنها چند چوب خشک مرده بود و اما در پایان بهار، سر سبز و پر بار و نشانه ای از زندگی و شادابی.

درخت انگور راهرو

پیشروی و رشد شاخه های درخت انگور ما هنوز ادامه دارد و هر بهار انگاری حجم سقفی که در امتداد راهرو درست کرده، دوبرابر می شود. ما شا الله دست اش هم پر است و خوشه های انگور زیادی هم به ثمر رسانده. 

اینکه هر روز باید از زیر سقف انگوری مان گذر کنیم تا به پژوهشکده برسیم، باعث شده که هر روز برای چند ثانیه هم که شده به عظمت و زیبایی درخت انگور فکر کنم. چیزی که هیچ وقت در زندگی ام فرصت و تجربه اش را نداشتم. فکر به اینکه راستی که طبیعت مهربان، چه مواهبی دارد که ما در زندگی های شهری و ماشینی و مدرن مان از آن دور مانده ایم.

چند وقت پیش هنگام گذر از زیر این سایه بان زیبا، پرواز پرنده ای توجهم را جلب کرد. کمی که دقت کردم دیدم بالای سرم درست لابه لای همین شاخه ها و در ارتقاع کم، آشیانه گنجشکی درست شده که حتی جوجه هم درون اش دارد. جوجه هایی تازه متولد شده که نوک هایشان هم به هواست و منتظر رسیدن غذا از مادرشان!

آشیانه گنجشکها


خدای من....یک درخت و این همه موهبت! این همه زندگی بخشی! این همه هماهنگی...و  آدم این میان و در مقابل این همه عظمت چه دارد بگوید؟...

فتبارک الله احسن الخالقین...

  • هامون طهماسبی

نظرات (۱)

خیلی عالیه.
میشه یه سطل هم گذاشت توی سینک. آبهای خاکستری رو جمه کرد و ریخت پای این درخت ها و گیاهان.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی